مقالات

روش های دوخت کاپشن زمستانه

روش های دوخت کاپشن زمستانه

انواع روش های دوخت کاپشن زمستانه

به طور کلی دو روش دوخت وجود دارد:

  • دوخت جعبه ای
  • دوخت از وسط

مواد ترکیبی، مصنوعی و عایق کاری در کاپشن

مواد ترکیبی همانند مواد مصنوعی گرم و فشرده هستند ولی هنگام رطوبت قابلیت عایق خود را حفظ می کنند.

اولین نکته برای انتخاب کاپشن لایه عایق آن است. کاپشن های با عایق مصنوعی گرم و فشرده هستند اما زمانی که رطوبت می‌گیرند ممکن است باعث کاهش قدرت گرم کردن شوند.

گرما

اگر قصد کوه رفتن و یا مسافرت دارید. وزن سبک، با لایه های متراکم و دوخت جعبه ای گزینه مناسبی برای شماست و اگر یک کاپشن برای اطراف شهر در زمستان نیاز دارید وزن سبک و لایه های کم گزینه مناسبی برای شما می باشد.

حتما میدانید که ضخامت کاپشن به طور مستقیم بر روی عامل گرم کردن موثر است. قبل از این که این عامل رو بررسی کنید این سوال را از خودتون بپرسید که در کدام محیط ها میخواهید کاپشن خود را استفاده کنید؟

روش های دوخت کاپشن زمستانه

دوخت از وسط کاپشن و سویشرت

در این روش قسمت خارجی به طور مستقیم به لایه های داخلی دوخته می شود و از پارچه و الیاف کمتری استفاده شده و وزن کاپشن ها کاهش یافته و نقاط سرد در قسمت های کاپشن افزایش پیدا میکند و در نهایت باعث کاهش قدرت نگهداری گرمایی می شود.

این روش یکی از مرسوم ترین دوخت هاست و به دلیل آسان بودن و وقت گیر نبودن برای تولیدکنندگان معمولا این روش استفاده می شود.

دوخت جعبه ای در کاپشن

دوخت جعبه ای به این معنی است که هر قسمت از کاپشن به صورت مکعب سه بعدی یا مستطیل است و نقاط سرد به حداقل می رسد وکاپشن ضخیم تر و گرمتر است بنابراین اگر به دنبال کاپشن گرم و مناسب روزهای سرد سال هستید حتما هنگام خرید کاپشن به این نکته توجه فرمایید.

بهترین روش برای افزایش قدرت گرم کردن و پر کردن از الیاف است. در این روش لایه های درونی به بیرونی دوخته می شود.

در تولید عمده البسه کار در تولیدی لباس فرم بافتینه از بهترین نوع دوخت روز استفاده می‌شود و انتخاب رنگ، نوع پارچه و سایز و مدل بر عهده سفارش‌ دهنده خواهد بود. همواره استحکام و قابلیت شستشو برای مشتریان در مبحث تولید عمده مهم بوده است.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 11 =