مقالات

استاندارد کلی برای لباس کار

استاندارد کلی برای لباس کار

لباس کار محافظ در برابر آتش و گرما

لباس کار با گواهی این استاندارد از شخص در برابر آتش و گرما محافظت خواهد کرد. این گواهی در توصیف لباس های است که وظیفه حفاظت از بدن شخص دربرابر گرما یا آتش را دارند، ولی شامل محافظ های سر و دست نمی‌باشد، این لباس مخصوص مشاغلی همچون کارگران صنعتی، برق و غیره می‌باشد.

لباس کار گرم

لباس تایید شده با استاندارد جهانی شخص استفاده کننده از این لباس را از سرما محافظت میکند، در محیط‌های سرد داشتن لباس کاری که همچین ویژگی را دارند ضروری و مناسب اشخاص با این شرایط شغلی می‌باشد. که باید در هر شرایط بدن شخص گرم بماند، البته دمای یک محیط فقط با اندازه‌گیری دما مشخص نمی‌شود و عوامل دیگری از جمله باد و رطوبت نیز تاثیر دارند و لباس باید به صورتی طراحی شود که تمامی این فاکتورها را اعمال کرده باشد.

مثلا وزش باد باعث پایین رفتن بیشتر دما شده و به عایق بهتری نیاز دارید. یا حتی با ثابت موندن دما باز مهم است که لباس شما خشک بماند زیرا اگر رطوبت بالا باشد و لباس خیس باشد توانای محافظت آن پایین می آید، به منظور جلوگیری از سرد شدن بدن و گرم نگه داشتن بهتر است دست، پا و سر خود را نیز با پوشش های گرم بپوشانید.

سه فاکتور مهم برای لباس کار

شغل شما اگر خارج از محیط خانه است پوشیدن لباس کار مناسب با شغل شما ضروری است، گواهی این استاندارد شامل سه فاکتور محافظتی است که شخص در هنگاه استفاده از این لباس دریافت میکند. فاکتور اول ضد آب بودن لباس است، فاکتور دوم میزان نفوذ هوا می‌باشد و فاکتور سوم مقدار آر یا اکس می‌باشد. آر به معنی آزمایش لباس در طول بارندگی است و اکس می‌تواند برای هر لباسی اختیاری باشد و یک ارزشی که تحت آزمایش قرار نگرفته است را نشان می دهد.

لباس کار محافظ در برابر مواد شیمیایی

لباس‌کار با این گواهی استاندارد شامل حفاظت تقریبی و کمی در برابر مقدار کم و پاشیدن مواد شیمیایی مایع طراحی شده و مناسب مشاغلی است که با خطر قرار گرفتن در معرض مقدار کمی مواد شیمیای قرار دارند مناسب است. اگر نیاز به محافظت کامل بدن باشد مناسب نیست، اگر لباس‌کار شما به مواد شیمای زیادی الوده شد فورا باید آن را تعویض کنید.

استاندارد کلی برای لباس کار

لباس کار قابل دید

در دنیای مدرن و امروزی هر صنعت و حرفه ای موظف است برای پرسنل خود لباسی مناسب با حرفه تهیه کند. مثلا لباس شب مناسب حرفه‌های است که با ترافیک، تصادف‌ها و وسایل نقلیه در تاریکی کارمی‌کنند. در واقع این لباس ها که  دارای این گواهی استاندارد هستند باعث می‌شود کارکنان در این محیط ها با خیال راحت و بدون حواس پرتی مشغول کار خود باشند و افراد را از خطر های احتمالای حفظ کند. بر روی این لباس ها از رنگ‌های شب نما استفاده می‌شود و باعث می‌شود شبانه شخص در هر جهت به راحتی دیده شود.

لباس کار ضد برق و آتش

این لباس کار ها باید شخص را در برابر جرقه، تماس کم با آتش و خطر برق گرفتی به دلیل برخورد لحظه ای، کوتاه و تصادفی با رساناهای الکتریکی را به کمترین مقدار برساند. پوشش این لباس کار باید کامل باشد و کل بدن را بپوشاند و از شخص در برابر خطر محافظت کند. مانند لباس کارهای دو تیه پیراهن و شلوار، توصیه می‌شود در حین جوشکاری از دستکش، روپوش بر روی لباس و محافظ بر روی صورت استفاده شود.

در تولیدی لباس فرم بافتینه بهترین الیاف لباس کار را می توانید پیدا کنید. با ما همراه باشید تا بهترین ها دست پیدا کنید، برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شش =