مقالات

بررسی لباس محل کار

بررسی لباس محل کار

معیارهای یک لباس مناسب و گرم

به طور کلی سه معیار مهم برای لباس کار وجود دارد که برای ایجاد ثبات دمایی در بدن بسیار مؤثر و تأثیرگذار است. این سه عامل عبارتند از:

  • جذب رطوبت
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ باد
  • عایق حرارتی

این سه معیار حاکی از آن است که تنها ضخامت یک لباس کار نمی‌تواند دلیل اصلی برای گرم نگه‌داشتن بدن در برابر سرما باشد و باید به عوامل دیگری را بررسی کرد.

انتخاب لباس کار مناسب

بسیاری از مشاغل و حرفه‌ها نیاز به لباس کار دارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند که شامل نگهبانی، آشپزی، مکانیکی‌ها، آتش‌نشان‌ها، باغبان‌ها و تراشکاران و سایر مشاغل مختلف دیگر.

لباس کاری که انتخاب می‌کنید باید به صورتی باشد که با توجه به شرایط و موقعیت کاری هر فردی چه کارگری یا کارمندی بتواند شما را در برابر عوامل بیرونی و خطرات حفظ نماید به همین دلیل نوع کاری که انجام می‌دهید رابطه مستقیمی با لباس کار شما دارد.

بررسی لباس محل کار

لباس مخصوص هر کار

هر کاری بسته به نوع خودش نیاز به لباس محل کار دارد. به عنوان نمونه کارمندان بانک از یک لباس یکدست و هماهنگ استفاده می‌کنند نمی‌توان گفت که پوشیدن لباس محل کار صرفاً برای ایجاد ایمنی افراد است، زیرا برخی از مشاغل هستند که کار هیچ خطر و آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند مثل کارمندان بانک یا معلمان.

حفظ جان در برابر خطرات

با توجه به نوع لباس محل کار خود که آن را برحسب نوع کار و میزان خطرات و آسیب‌هایی که احتمال بروز آن‌ها وجود دارد انتخاب می‌کنید می تواند متفاوت باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایل پوشیدن و استفاده نمودن از لباس کار این است که بتوان خود را در برابر عوامل محیطی حفظ و مراقبت کنیم.

لباس مناسب برای تجارت حرفه‌ای

لباس مناسب برای تجارت حرفه‌ای باعث زیباتر شدن و هماهنگ شدن کارمندان یک مجموعه می‌شود، مهمانداران هواپیما تماماً از یک روپوش استفاده می‌کنند این پوشش می‌تواند علاوه بر اینکه بر روی روحیه افراد تأثیر بگذارد بر روی احساسات و عواطف سایرین که با این افراد ارتباط برقرار می‌کنند نیز تأثیرات چشمگیری می‌گذارد.

از طرفی برخی از مشاغل هستند که نیاز به لباس کار گرم‌تر و مقاوم‌تری دارند.

آنچه در این گفتار مطرح شد می‌توان به طور خلاصه بیان کرد که استفاده از لباس کار مناسب است اما باید توجه داشت که هر شخصی بر اساس نوع کاری که انجام می‌دهد باید لباس کار مناسبی را انتخاب نماید تا در آن احساس راحتی داشته باشد و بتواند کارش را به خوبی انجام دهد و در آن موفق شود. پس در تولیدی لباس فرم بافتینه همراه ما باشید تا لباس کار مناسب خود را پیدا کنید، تولیدی لباس فرم بافتینه بهترین ها را برای شما می خواهد، با ما همراه باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =