مقالات

ویژگی ها و الیاف لباس کار

ویژگی ها و الیاف لباس کار

لباس کار مخصوص

لباس کار هایی که به صورت بارانی هستند باید کلاه سرشان از جنس پارچه‌ی ضد آب باشد با آستر نخی جهت استفاده در محیط های مناطق معتدل و آستری از جنس پشم جهت استفاده در مناطق سرد سیر تولید شود.

لباس کار مناسب در محیط های اسیدی و رادیو اکتیو باید به صورت یکسره و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.

لباس کار های نسوز مخصوص محافظت در برابر آتش بایستی دارای کلاه و دستکش و کفش به صورت یک تکه و سرهمی باشد.

الزامات لباس کار:

کارکنانی که محل کارشان احتمال حریق و انفجار وجود دارد استفاده از یقه ی نورگیر و زه و دسته عینک از انواع سلونوئید ساخته شده اکیدا ممنوع می باشد و همچنین هر گونه موادی که قابل اشتغال باشد.

کسانی که در مجاورت ماشین آلات مشغول کار هستند باید حتما لباس کاری بدون هیچ گونه پارگی داشته باشند و استفاده از زیورآلات مانند آویز و ساعت و همچنین انداختن کلید در جیب اکیدا ممنوع می باشد.

لباس کار تهیه شده باید کاملا اندازه و متناسب با فرم بدن باشد.

ویژگی ها و الیاف لباس کار

ویژگی هایی که لباس کار باید در محل کار داشته باشد

اگر محیط کارکنان دارای مواد خرنده و یا مضر باشد، باید لباس کار به گونه ای تهیه شود که آب و گاز داخل آن نفوذ نکند و جنس پارچه متناسب با ماده و یا موادی که با آن کار می کنند باشد.

لباس کار کارکنانی که در محیط دارای گرد و غبار و مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده کار می کنند نباید دارای جیب و یا لبه باشد چون ممکن است گرد و غبار و مواد مسموم و مضر در چین و چروک و لبه های لباس باقی بماند.

اگر کارکنان در انجام کارهایشان به طور مستمر نیاز داشته باشند که آستین هایشان را بالا بزنند باید حتما لباس کار آستین کوتاه تهیه نمایند.

سه نمونه الیاف به کار رفته در لباس کار

ترکیب پارچه های لباس کار های کارکنان فنی واحد ها معمولا شصت و پنج درصد پلی استر و سی و پنج درصد ویسکوز می باشد. این ترکیب علاوه بر اینکه دارای قیمت اقتصادی می باشد از استحکام مناسبی در برابر نفوذ چربی و گرد و غبار برخوردار است که برای کارکنان صنایع سیمان نیز توصیه می گردد.

ترکیب پارچه های لباس کار های صنایع گاز معمولا صد درصد پنبه می باشد. زیرا کارکنان در معرض خطر آسیب حریق می باشند و در صورت وجود الیاف مصنوعی ممکن است دچار آسیب دیدگی شدید شوند.

ترکیب پارچه های لباس کار های صنایع نفت معمولا هفتاد و پنج درصد پنبه و بیست و پنج درصد پلی استر می باشد. پنبه موجب ایجاد تهویه مناسب در لباس کار می شود ضمن این که در صورت بروز حادثه به بدن کم ترین آسیب را می زند و پلی استر موجب استحکام پارچه و کاهش چروک در لباس کار می شود.

لباس کار چیست؟

بدیهی است که هر چه الیاف به کار رفته در پارچه طبیعی تر باشد، تبادل حرارتی آن بهتر و آسان تر صورت خواهد گرفت.

ساده ترین شکل لباس کار در دو فرم ظاهری بلوز و شلوار یا کاپشن و شلوار و یا لباس کار یکسره و از جنس ویسکوز، کتان، پلی استر پنبه، فیلامنت یا ترکیبی از آن ها استفاده می شود.

لباس کار به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی بوده و کلیه کارکنان باید با لباس کار متناسب با محل کار در سر کار حاضر شوند.

ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به فکر کسب رضایت شما مشتریان عزیز هستیم که با تولید لباس های کار با کیفیت برای تمامی نقاط ایران راحتی را برای شما می خواهیم. با ما در تولیدی لباس فرم بافتینه به بهترین ها فکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سیزده =