مقالات

از کجا بفهمیم زمان تعویض لباس کار است؟

از کجا بفهمیم زمان تعویض لباس کار است؟

زمان تعویض لباس کار

برخی از افراد گمان می‌کنند که لباس‌های کار تنها زمانی باید تعویض شوند که دچار پارگی یا سوختگی می‌شوند. این تصور کاملا غلط است.

داشتن یک لباس اداری مرتب و تمیز می‌تواند تصویر ویژه‌ای از برند شما روی ذهن مخاطبان باقی بگذارد.

نشانه‌ها و علائمی وجود دارد که بیان می‌کند زمان تعویض لباس کار فرا رسیده است.

به یاد داشته باشید که پوشیدن یک لباس کهنه و نامنظم در محل کار، علاوه بر تاثیرات منفی روی مشتری، جایگاه اجتماعی برند شما را نیز کاهش خواهد داد.

برخی از نشانه های تعویض لباس کار

  • تغییر فصل
  • تغییر ترندها
  • کاهش کیفیت لباس کار
  • تغییر نام برند

از کجا بفهمیم زمان تعویض لباس کار است؟

با رعایت نکات زیر تعویض لباس را به تاخیر بیندازید

تعویض لباس کار در بعضی از صنایع که تعداد کارکنان زیادی دارد، چندان صرفه‌ی اقتصادی ندارد. همچنین برخی از صنایع که جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند، از لباس فرم‌های گران قیمتی برای افزایش ایمنی در کار استفاده می‌کنند. در چنین مواقعی می‌توان با انجام چند نکته زمان تعویض لباس کار را به تعویق انداخت. در ادامه با برخی از این نکات آشنا خواهیم شد:

  • عدم قرار دادن لباس در معرض مواد شیمیایی یا ترکیبات مخرب
  • پرهیز از قرار دادن لباس کار به طور مستقیم زیر نور آفتاب
  • پرهیز از شستن بیش از اندازه
  • جلوگیری از قرار دادن لباس کار در معرض رطوبت و درجه حرارت بالا
  • انتخاب لباس اداری با رنگی متناسب با کار
  • شستن لباس کار با آب سرد

چرا لباس کار را باید پس از مدت زمانی عوض کرد؟

علم روانشناسی نیز به خوبی نشان می‌دهد که پوشیدن لباس نو، باعث افزایش روحیه کاری کارکنان خواهد شد. همچنین استفاده از لباس‌های کار تازه با رنگ‌های مناسب می‌تواند نقش مهمی بر سلامت روحی کارکنان داشته باشد و اعتماد به نفس کارمندان را بالا ببرد. چرا که لباس تازه و خوشرنگ یک منبع انرژی در محل کار محسوب می‌شود.

برخلاف تصورات غلط درباره زمان تعویض لباس کار، باید این قبیل از فرم‌های کار را پس از زمان مشخصی تعویض کنید. استفاده از یک لباس کهنه، علاوه بر خطراتی که برای سلامت کارکنان به همراه دارد، می‌تواند بر میزان راندمان کاری نیز موثر باشد.

خرید لباس پس از رسیدن زمان تعویض لباس کار

اکنون که با نشانه‌های زمان تعویض لباس کار آشنا شدید، می‌دانید که تعویض لباس در زمان مقرر چه تاثیری در روحیه کارکنان و همچنین برندسازی خواهد داشت.

بنابراین برای افزایش راندمان کاری کارکنان و از سویی جلب رضایت مشتری باید به دنبال خرید لباس کارهای نو و متناسب با شرایط مدنظر باشید.

چنانچه تمایل دارید لباس کار مناسبی تهیه کنید، تولیدی لباس فرم بافتینه با برخورداری از انواع لباس کار صنایع مختلف بهترین گزینه است.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 4 =