مقالات

استانداردهای لباس کار ایمنی

استانداردهای لباس کار ایمنی

استاندارد لباس کار محافظ در برابر مواد شیمیایی مایع

پارچه باید حداقل برای یکی از چهار ماده شیمیایی درجه سه دافع و برای نفوذ در برابر حداقل یکی از چهار ماده شیمیایی دارای کلاس دو باشد.

لباس شیمیایی برای استفاده در مواردی که قرار گرفتن در معرض احتمالی اسپری، ذرات معلق مایع یا فشار کم، پاشش حجم کم مواد شیمیایی در نظر گرفته شده است، که در برابر آن ها یک مانع نفوذ کامل در سطح مولکولی ایجاد می کند.

استاندارد لباس کار محافظت در برابر باران

آزمایش ضد باران لباس های آماده در این زمان در این استاندارد مستثنی شده است زیرا در حال حاضر یک روش آزمایش جداگانه برای چنین خاصیتی در حال آماده سازی است.

این استاندارد اروپایی الزامات و روش‌ های آزمایشی را مشخص می‌ کند که برای مواد و درزهای لباس‌ های محافظ در برابر بارندگی (مثلاً باران، دانه‌ های برف)، مه و رطوبت زمین اعمال می‌ شود.

این استاندارد اروپایی برای لباس های محافظ در برابر باران، دانه های برف، مه و رطوبت زمین است.

استانداردهای لباس کار ایمنیاستاندارد لباس کار ایمنی

خطرات ایمنی بی‌ شماری در محیط های کاری وجود دارد، بنابراین تجهیزات ایمنی بی شماری نیز وجود دارد، مانند ماسک‌ های تنفسی محافظ، کلاه ایمنی، عینک‌ های محافظ، محافظ‌ های گوش، لباس های ویژه با گواهینامه های بین المللی، کفش‌های ایمنی و موارد دیگر، که همه برای اطمینان از ایمنی کارکنان طراحی و تولید شده است.

استاندارد لباس کار الزامات و دستورالعمل هایی را تعیین می کند که مطابق با آن می توان لباس متناسب با نیاز های کاریمان را تهیه نماییم.

انجمن های حرفه ای و صنفی بر حسب شغل به انواع لباس کار محافظ شغلی نیاز دارند. امروزه در صنعت و تجارت، در بخش غذا و در بخش پزشکی از لباس های محافظ استفاده می شود.

استاندار لباس کار هشدار دهنده دید بالا برای استفاده حرفه ای

این استاندارد اروپایی الزاماتی را برای لباس‌ های محافظ مشخص می‌ کند که می‌ توانند حضور کاربر را به صورت بصری نشان دهند، با این هدف که کاربر را در موقعیت‌ های خطرناک تحت هر شرایط نوری در روز و در زیر نور چراغ‌ های خودرو در تاریکی مشخص کنند. در تمام لباس ها، نوار بازتابنده نباید کمتر از پنجاه میلی متر عرض داشته باشد.

استاندارد ای ان چهارصد و هفتاد و یک دارای سه کلاس است:

  • کلاس یک: برای افرادی که نزدیک جاده های کلاس یک و دو کار می کنند، همچنین برای رانندگان تحویل کالا استفاده می شود. باید حداقل نیم متر مربع از مواد پس زمینه و سیزده صدم متر مربع مواد بازتابنده را در خود جای دهد.
  • کلاس دو: حداقل سطح حفاظتی مورد نیاز برای هر شخصی که در جاده سازی کار می کند یا باید در کنار لباس های کلاس بالاتر استفاده شود. باید حداقل چهارده صدم متر مربع از مواد پس زمینه و یک دهم متر مربع مواد بازتابنده را در خود جای دهد.
  • کلاس سه: بالاترین سطح حفاظت مورد نیاز برای هر شخصی که در بزرگراه ها یا نزدیکی آن کار می کند، راه های دوگانه یا فرودگاه ها. باید حداقل هشت دهم متر مربع از مواد پس زمینه و دو دهم متر مربع مواد بازتابنده را در خود جای دهد.

استاندارد لباس کار با دید بالا

این استاندارد بین المللی الزاماتی را برای لباس هایی با دید بالا مشخص می کند که می تواند حضور کاربر را به صورت بصری نشان دهد. لباس با دید بالا به منظور ایجاد نمایان بودن پوشنده در هر شرایط نوری در هنگام مشاهده توسط اپراتورهای وسایل نقلیه یا سایر تجهیزات مکانیزه در طول روز و همچنین در زیر نور چراغ‌ های جلو در تاریکی طراحی شده است. این استاندارد بین المللی برای موقعیت های با ریسک متوسط ​​و کم خطر قابل اجرا نیست.

  • پوشاک پوشاننده تنه و بازوها: مواد زمینه باید دور بالا تنه و آستین ها را احاطه کرده و حداقل عرض (ارتفاع) پنجاه میلی متر را حفظ کند. وقفه های نوارهای بازتابی به حساب نمی آیند. نوارهای مواد بازتابنده باید حداقل پنجاه میلی متر عرض داشته باشند. اگر یک آستین جلوی دید واضح نوار افقی بالاتنه را بگیرد، آستین باید توسط یک نوار بازتابنده احاطه شود. اگر لباس آستین بلند باشد، آستین باید با دو نوار از مواد بازتابنده با حداقل فاصله پنجاه میلی متر احاطه شود. هر گونه شکاف (برای سیستم های بست و درزها) در تداوم طولی هر باند از مواد عملکردی بازتابنده یا ترکیبی نباید بیشتر از پنجاه میلی متر باشد که به موازات جهت باند اندازه گیری شود و مجموع این شکاف ها نباید بیشتر از صد میلی متر باشد. در هر نوار دور تنه و پنجاه میلی متر دور آستین.
  • لباس هایی که فقط نیم تنه را می پوشانند: لباس‌ هایی که فقط نیم تنه را می‌ پوشانند باید دارای یک یا چند نوار از مواد بازتاب‌ دهنده باشند که با حداکثر شیب بیست درجه به سمت افقی و نوارهایی از مواد بازتابنده که از جلو به عقب بر روی هر شانه به نوار تنه می‌ پیوندند، دور تنه را احاطه کرده باشند. پایین ترین نوار نیم تنه باید حداقل پنجاه میلی متر بالاتر از لبه پایین باشد. اگر بیش از یک نوار افقی اعمال شود، نوارهای افقی باید حداقل پنجاه میلی متر از هم فاصله داشته باشند.
  • پوشاندن پاها: لباس هایی که پاها را می پوشانند باید دارای دو یا چند نوار از مواد بازتابنده با حداقل فاصله پنجاه میلی متری از هم باشند و هر پایه را با حداکثر شیب مثبت منفی بیست درجه به سمت افقی احاطه کنند. پایین بند پایینی باید حداقل پنجاه میلی متر بالاتر از پایین شلوار باشد.
  • لباس هایی که تنه و پاها را می پوشانند: مواد زمینه باید دور بالاتنه و پاهای شلوار را احاطه کرده و حداقل عرض (ارتفاع) پنجاه میلی متر را حفظ کند. وقفه های نوارهای بازتابی به حساب نمی آیند. نوارهای مواد بازتابنده باید حداقل پنجاه میلی متر عرض داشته باشند.

تولیدی لباس فرم بافتینه بهترین ها را برای شما عزیزان می خواهد، برای خرید انواع لباس های کار با کیفیت کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 9 =