مقالات

انواع لباس کار ایمنی + خرید انواع لباس کار

انواع لباس کار ایمنی + خرید انواع لباس کار

پیش بند ایمنی

محافظت این پیش بندهای ایمنی شامل محافظت های شیمیایی، فلزی و جوشکاری هستند که هر کدام از این ها از مواد خاصی تولید شده و داری ویژگی های خاص خود است.

یکی از انواع لباس کار ایمنی بوده و به لباسی گفته می شود که تنها قسمت جلویی بدن را پوشش می دهد.

هنگام خرید انواع لباس کار ایمنی به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید انواع لباس ایمنی، سوالات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع از لباس کار ایمنی را تهیه کنید که شما را ایمن نگه می دارد.

  • هوای خشک و گرم: در آب و هوای گرم و خشک باید از لباس هایی با قابلیت تنفس بیشتر برای خنک نگه داشتن و راحتی در حین کار استفاده نمایید. فقط در صورتی باید شلوارک بپوشید که مناسب شغلی باشد که انجام می دهید. به علاوه، اگر سایتی سیاستی در مورد لباس دارد که شلوارک را مجاز نمی‌داند، باید از این قانون پیروی کنید. لباس های ایمنی سبک وزن می تواند یک لایه بیرونی عالی در بهار یا اوایل پاییز در شرایط آب و هوایی ملایم باشد. این لباس ها می تواند شامل گرمکن بدن یا جلیقه و هودی باشد.
  • استانداردهای انواع لباس کار ایمنی: باید مطمئن شوید که لباس های کار ایمنی را خریداری می‌ کنید که دارای علامت استاندارد سی ای هستند و مطابق با مقررات جهانی تجهیزات حفاظت فردی در سال دو هزار و دو هستند. همچنین به‌روز نگه داشتن خود نسبت به تغییرات در قوانین لباس کار ایمنی که ممکن است هر ساله اعلام شود ضروری است.
  • هوای سرد و مرطوب: لباس کار ایمنی در شرایط آب و هوایی سرد و بارانی شامل ژاکت، شلوار یا کاپشن برای حداکثر محافظت است. استفاده از مواد حرارتی عرق را از بدن شما دور می کند و شما را خشک و راحت نگه می دارد. استفاده از ملزومات ضد آب کاملا ضروری است، مانند ژاکت و شلوار کار. از آسترها و یا عایق های ضخیم استفاده کنید و کاپشن و شلوار خود را لایه بندی کنید.
  • آب و هوا: همانطور که همه می دانند، آب و هوا می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. بنابراین، قبل از شروع هر پروژه کاری، باید زمان سال و آب و هوا را در حین کار در نظر بگیرید. در تابستان، می توانید انتظار آب و هوای گرم تری داشته باشید، در حالی که در زمستان، دما کاهش می یابد و شب های زود هنگام می تواند باعث دید کم شود. همه این ها باید در نظر گرفته شود.
  • شغل و الزامات آن: یک اشتباه کلیدی که می توانید مرتکب شوید این است که هنگام خرید انواع لباس کار به جای فکر کردن به نیازهای خاص یک شغل، یک رویکرد عمومی را در پیش بگیرید. شما باید همیشه یک ارزیابی خطر کامل و مناسب از محل کار انجام دهید و مطمئن شوید که تجهیزاتی که استفاده می‌ کنید یا تهیه می‌ کنید برای کار شما مناسب هستند. شما نمی توانید چند دست لباس کار ایمنی مختلف تهیه کنید. این بدان معنی است که شما باید در مورد خطرات خاصی که ممکن است در معرض آن قرار بگیرید فکر کنید. سپس، باید روی لباس هایی سرمایه گذاری کنید که از سر تا پا، در تمام طول پروژه و در هر شرایط آب و هوایی از شما محافظت کاملی را انجام دهند. همچنین باید مطمئن شوید که تجهیزات حفاظت فردی مانند ایرماف یا عینک و چراغ قوه که خریداری شده به راحتی و ایمن در لباس شما جا می شود. لباس کار نامناسب می تواند محافظت کمتری برای شما ایجاد کند و در نهایت مانع بهره وری مناسب و کامل شما شود.

لباس شیمیایی

یکی از انواع لباس ایمنی بوده که بیشتر جهت ایزوله کردن بدن در برابر مواد بسیار خطرناک شیمیایی، اسیدی و بیولوژیکی استفاده می شود.

این لباس های ایمنی داری سطح بندی هستند و هر سطح از یک نوع مواد خطرناک محافظت می نماید.

به صورت کامل تمام سر و بدن را پوشش داده و محافظت می کند. شامل لباس و دستکش و چکمه است.

انواع لباس کار ایمنی + خرید انواع لباس کارلباس کار تابستانی

از الزامات این لباس های کاری جنس مناسب و قابل تنفس لباس های کاری تابستانی است. همچنین راحتی و داشتن محافظت کامل نیز در این لباس های کار ایمنی مهم می باشد.

تی شرت، جلیقه، لباس دوبنده و لباس کار نازک از انواع لباس کار مناسب فصل تابستان می باشد.

همه این لباس ها در شرایط آب و هوایی گرم استفاده می شوند. این لباس کارها باید از جنس مواد با کیفیت تولید شوند تا فرد دچار تعریق نگردد و بهروری کاری پایین نیاید.

لباس ضد اسید

از این لباس های ایمنی در تمامی مشاغلی که با انواع اسیدهای قوی و یا ضعیف در تماس هستند استفاده می شود.

لباس ضد اسید برای محافظت از فرد در برابر انواع اسید استفاده می شود. این نوع لباس ها شامل لباس ضد اسید یکسره، لباس ضد اسید بارانی و لباس ضد اسید دوتکه هستند.

دوام و نحوه‌ی شستشو این لباس ها جزء الزامات آن ها به شمار می رود. در صورتی که لباس ضد اسیدی دچار هر گونه تغییر رنگ و یا ترک یا فرورفتگی شود باید سریعا تعویض گردد.

این لباس ها در برابر انواع مواد اسیدی از ده دقیقه تا چهارصد و هشتاد دقیقه محافظت می کنند. جنس این لباس های کار ایمی از مواد غیر قابل نفوذ مانند بوتیل، نیتریل و نئوپرن هستند.

سوالات متداول

  • پیش بند ایمنی چیست؟
  • لباس شیمیایی چیست؟
  • لباس ضد اسید چیست؟
  • لباس کار تابستانی چیست؟
  • هنگام خرید انواع لباس کار ایمنی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید انواع لباس کارهای ایمنی کافی است با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =