مقالات

انواع مختلف لباس کار برای مشاغل مختلف

انواع مختلف لباس کار برای مشاغل مختلف

اهمیت لباس

اهمیت لباس کار مناسب را نمی توان نادیده گرفت. در واقع، بسیاری از سازمان‌ها سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی لباس کار کارکنان خود انجام می‌دهند، زیرا معتقدند تهیه لباس کار مناسب به آنها کمک می‌کند تا بهره وری آن‌ها را در محل کار افزایش یابد و مهم‌تر از آن، محیط کار ایمن‌تری را ایجاد می‌شود. با این وجود، به خاطر داشته باشید که همه لباس های کار به طور یکسان ساخته نمی شوند. در حالی که برخی ممکن است به لباس‌های کار اهمیت چندانی ندهند، مواردی وجود دارد که در آن به پوشیدن لباس ایمنی نیاز است، مخصوصاً در مشاغل پرخطر، مانند مشاغلی که در زمینه ساخت و ساز هستند.

لباس آب و هوای مرطوب

اگر در خارج از منزل کار می کنید، انتخاب لباس کار مناسب برای تامین محافظت مورد نیاز شما در برابر آب و هوای مرطوب حیاتی خواهد بود. اگر لباس هایی بپوشید که به راحتی خیس شوند، ممکن است شمارا ناراحت کند و از این رو، این امر تأثیر منفی اجتناب ناپذیری بر بهره وری شما خواهد داشت.

انواع مختلف لباس کار برای مشاغل مختلف

پیراهن کار

این رایج ترین لباس کار برای کسانی است که یک خط مشی لباس غیررسمی دارند. برای مردان، رایج‌ترین آن‌ها، پیراهن‌های یقه‌دار هستند که تعادل کاملی بین راحت و رسمی ارائه می‌دهند. رایج ترین ماده انتخابی پنبه است که به دلیل هدایت گرما، صافی، دوام و تهویه شناخته شده است. الیاف و ابریشم مصنوعی موادی هستند که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند.

لباس کار یکسره

این نوع لباس کار بسیار با دوام است. همچنین در مورد انعطاف پذیری بالا قابل توجه است زیرا بسته به نیاز شرکت یا کاربر در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است. به طور سنتی از پشم گوسفند برای لباس های کار یکسره استفاده می شود زیرا توانایی آن در مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت را دارد. برای این نوع لباس کار از پشم گوسفند و الیاف مصنوعی استفاده می شود. پشم گوسفندان انتخابی عالی برای تولید یونیفرم کار است.

روپوش

به طور سنتی، روپوش ها به عنوان یک پارچه محافظ با هدف جلوگیری از ریختن آلودگی روی بدن استفاده می شود. در طول سال ها، آنها تکامل یافته اند و به یک عنصر اصلی برای کار تبدیل شده اند. آنها با فن آوری های مختلف ادغام شده اند تا قابلیت ارتقای ایمنی کارگران را بهبود بخشند. حتی بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر آتش مقاوم باشند.

لباس ضد حریق

آتش سوزی یکی از خطراتی است که در محیط کار رایج است. به منظور کاهش چنین خطری، تهیه لباس کار ضد حریق بسیار مهم است. هنگام جستجوی لباس ضد حریق، مهم است که نگاهی به عملکرد و مشخصات فنی بیندازید، که به شما سطح محافظتی را که لباس کار می تواند ارائه دهد، ارائه می دهد.

لباس ایمنی دید در شب

همانطور که از نام آن پیداست، برای بهبود دید ساخته شده است. آنها اغلب به شکل تی شرت، ژاکت، کت و حتی کلاه در دسترس هستند.

این یک لباس ایمنی ضروری برای افرادی است که در محیط های تاریک یا در شب کار می کنند. به عنوان مثال، اگر ساخت و ساز در کنار جاده وجود داشته باشد، کارگران باید جلیقه های قابل دید بپوشند، که دیدن آنها را حتی از دور آسان کند.

اگر به دنبال پیراهن کار و سایر انواع لباس های ایمنی هستید، لازم نیست بیشتر از این به دنبال آن باشید. تولیدی لباس فرم بافتینه همه چیز را برای مهیا کرده است. مطمئناً از دیدن گستره وسیع لباس کار های بافتینه خوشحال خواهید شد.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =