مقالات

بررسی تخصصی انواع لباس کار

بررسی تخصصی انواع لباس کار

لباس کار جوشکاری:

در گذشت ه­ای نه چندان دور برای مشاغلی هم چون جوشکاری از لباس های معمولی استفاده می شد که این کار نه تنها عمر مفید لباس را کوتاه می­ کرد بلکه موجب وقوع خطراتی از جمله سوختگی شخص بود و همواره نارضایتی افراد را به دنبال داشت.

به همین دلیل در صنعت نساجی به دنبال تولید پارچه ه­ای بودند که این مشکل را برطرف کند و با تولید الیافی که درصد نخ بیشتری در آن به کار رفته تا حد قابل قبولی این نیاز بر طرف شد.

در فروشگاه های تجهیزات ایمنی و آتش نشانی معمولا دو نوع از لباس­ های نسوز لی و کتان را به مردم ارائه می­ دهند. میزان مقاومتی که این پارچه­ ها دارند تا حد زیادی به دلیل ضخامت و درصد بالای نخ آن بیشتر از لباس های کار دیگر است. معمولا در کاری هم چون جوشکاری برای جلو گیری از تشعشعات از پارچه­ های به رنگ قرمز برای ساخت لباس کار استفاده می­ کنند.

ضرورت استفاده از لباس کار:

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می ­شود عموم مردم به سمت خرید لباس کار روی بیاورند پایین آوردن میزان خسارت ناشی از خطرات کار و حفظ جان اشخاصی که در زمینه ­های مختلف کار می کنند می باشد. شایان ذکر است که استفاده از لباس کار فقط به کاهش خطرات ختم نمی شود بلکه باعث همسان سازی تمام نیرو های موجود در آن رسته شده و می­ توان به راحتی آنان را از سایر افراد متفرقه شناسایی کرد. استفاده از چنین لباس­ هایی باعث می شود نظم و یک پارچگی در افرادی که کار می­ کنند به وجود بیاید.

با توجه به پیشرفت در تکنولوژی و لزوم استفاده از لباس کار فروشگاه تجهیزات ایمنی برای آسودگی و بالا بردن سطح امنیت کارکنان در سطح کشور اقدام به فعالیت در این زمینه­ کرده­ اند.

بررسی تخصصی انواع لباس کار

بررسی انواع لباس کار

معمولا در تمام کشور های صنعتی قانون استفاده از تن پوش جزو یکی از اساسی­ ترین قوائد هنگام کار در تمامی رسته ­ها است و بعد از این که مشاغل بیشتر به سمت تخصصی شدن روی آوردند و بعد از انقلاب صنعتی چنین قوائدی بین همه مردم رایج شد. این قانون باعث شد که نماد یک پارچگی و یکسانی افراد در همه کشور به وجود بیاید.

استفاده از لباس کار محدود به افراد و یا شرکت­ های خاصی نبوده و در گذشته نیز در مشاغل مختلفی هم چون نظامیان بسیار رواج داشته است.

انواع لباس کار:

از دیرباز لباس کار جزو یکی از لباس های مراقبت و محافظت فردی بوده و همه کارکنان در تمامی ارگان­ ها ملزم به استفاده از این نوع لباس بوده اند.

ساده­ ترین نوع از این لباس ها معمولا به شکل یکسره و دو تکه در محیط کاری مورد استفاده کارکنان قرار می­ گرفته است.

بر اساس این که کارکنان مشاغل متفاوت با چنین لباسی در محیط کار حضور می ­یابند، خصوصیات مختص به آن جزو یکی از مهم ترین مسائلی است که کار فرمایان باید به آن توجه کنند.

نکات فنی لباس کار

لباس­ های موجود در این زمینه هر کدام دارای نکات بسیار پر اهمیتی هستند که کار فرما هنگام خرید لباس کار مد نظرش، باید به آن توجه کند. غیر از قیمت لباس کار که جزو یکی از اساسی ­ترین نکات هنگام انتخاب لباس می­ تواند باشد کار فرما به جنس پارچه به کار رفته آن نیز باید توجه زیادی داشته باشد. یک لباس کار خوب باید از درصد نخ بیشتری در ساخت آن به کار برود و درصد پایین پلی استر موجود در آن باعث تثبیت رنگ و عدم آبرفت در آن شود.

اندازه لباس باید مطابق استاندارد دوخت شود تا از هر گونه خطرات ناشی از نا متناسب بودن آن در مشاغل سخت جلوگیری به عمل بیاید. دوخت لباس نیز جزو یکی از ضرورت­ ها هنگام انتخاب لباس کار است. در گذشته معمولا لباس های کار را به صورت تک دوخت یا دو دوخت آماده می­ کردند اما اکنون بیشتر لباس­ های کار را به صورت سه دوخت آماده و عرضه می­ کنند.

خرید لباس کار شما به راحتی انجام میشود اگر با مشاوران ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه همراه ما باشید. بزرگترین هدف ما در گروه تولیدی لباس فرم بافتینه کسب رضایت مشتریان میباشد.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − هفت =