مقالات

عایق های کاپشن زمستانه

عایق های کاپشن زمستانه

لایه بیرونی کاپشن ها

برای اینکه کاپشن ها خاصیت ضد آب داشته باشند و مانع از خیس شدن افراد در برابر باران و برف شوند معمولا در رویه آنها از الیاف نایلونی و پلی استری استفاده می شود.

بعد از لایه اول کاپشن که محافظ فرد در برابر آب، باد، برف و سرماست آنچه اهمیت دارد لایه بیرونی یا رویه کاپشن است.

عایق الیاف

در واقع این نوع الیاف نیز در صورت خیس‌شدن مانند وقتی‌ که خشک هستند، قابلیت دمایی ندارند؛ ولی کاهش عملکرد آن‌ها در برابر پر بسیار کمتر است و همچنین زودتر می‌توان آن‌ها را خشک کرد.

کاپشن‌هایی که عایقی از جنس الیاف دارند، به شکلی تولید شده‌اند که کاربردی شبیه به پر داشته باشند؛ ولی برخلاف پر به نگهداری زیادی نیاز ندارند و الیاف در آب و هوای مرطوب بهم نمی چسبند.

عایق‌های الیاف که به شکل آستر‌ در بعضی کاپشن‌ها استفاده می‌شوند، در برخی محصولات قابل‌ جدا‌ شدن هستند و به شما کمک می‌کنند تا با تغییر دما نیز بتوانید از کاپشن خود به‌ خوبی استفاده کنید.

عایق های کاپشن زمستانه

ضعف عایق ها

ضعف عایق الیاف به این بازمی‌گردد که در طی زمان به دلیل فشرده‌ شدن و از هم‌ بازشدن‌ های متعدد، قابلیت عایق‌ بودن خود را کم‌کم از دست می‌دهند. همچنین عایق‌های الیاف در بعضی کاپشن‌ها به‌ صورت آستر به‌ کار رفته و ظاهری شبیه به پشم دارند که به‌ صورت معمول از پنبه یا پلی‌استر تولید می‌شوند.

مهم‌ترین ضعف عایق پر، عملکرد ضعیف آن در محیط مرطوب است چرا که کرک‌ها در محیط مرطوب به یکدیگر چسبیده و قابلیت عایق‌ بودن خود را از دست می‌دهند، برای بازسازی این خاصیت باید کاپشن را به‌ خوبی خشک کرد.

عایق داخلی کاپشن

از نظر عایق داخلی نیز می توان کاپشن ها را به دو نوع پَر و الیاف تقسیم کرد.

برای ساکنان مناطق کویری و خشک ضد آب بودن کاپشن اهمیتی ندارد بلکه “عایق” کاپشن برای آنها در درجه اهمیت است.

عایق پَر

منظور از پَر، کرک است که درواقع زیر پر پرندگانی همچون غاز و اردک پیدا می‌شود و به‌ عنوان عایق دما برای پرندگان بسیار مهم است، ساختار نرم و قابلیت فشردگی پر باعث می شود تا کاپشن هایی با این عایق در صورت نگهداری مناسب برای مدت زمان زیادی بدن افراد را گرم کرده و به راحتی در کیف و چمدان جای بگیرد.

پَر از عایق های قدیمی کاپشن است که در نظر بسیاری از مردم نشانگر کیفیت عالی یک کاپشن است.

کاپشن پری که ضخامت بیشتری داشته باشد، ساختار گرم‌تری نیز دارد. تولیدکنندگان در کاپشن‌های پر ساختاری به کار می‌برند که ظاهر کاپشن را چندتکه و دارای بالشتک‌های متعدد نشان می‌دهد؛ دلیل این کار جلوگیری از تکان‌ خوردن پرهاست.

گرچه بسیاری از تولیدکنندگان، در تولید رویه‌ کاپشن‌های خود از موادی استفاده می‌کنند که رطوبت نتواند به پر برسد و کاپشن قابلیت عایق دمایی خود را حفظ کند؛ ولی بهتر است در آب‌ و هوای مرطوب در مورد خیس‌ شدن کاپشن پر کمی وسواس به خرج دهید.

برای خرید انواع کاپشن زمستانه با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، ما بهترین ها را برای شما می خواهیم. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 4 =