مقالات

مزیت های پوشیدن لباس کار یکسره در محیط‌های کاری خطرناک

مزیت های پوشیدن لباس کار یکسره در محیط‌های کاری خطرناک

در خرید لباس کار یکسره به چه نکاتی توجه کنیم؟

تقریباً همه ما بارها این لباس‌ ها را مشاهده کرده‌ ایم و با توجه به تنوع و الزامات مشاغل، این لباس‌ ها نیز انواع مختلفی پیدا کرده‌ اند. برای هر شغلی، با توجه به خطرات احتمالی که دارد، یک نوع لباس مناسب است.

لباس‌ های یکسره‌ ای که در بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی استفاده می‌ شوند، متفاوت با لباس کار آتش نشانان و کارگران در یک خط صنعتی هستند. نکات کلی که در ادامه بررسی می‌ کنیم، تقریباً بین تمامی این مشاغل یکسان هستند.

رنگ

در محیط‎ های صنعتی و خطرناک، نمی‌ توان از هر رنگی برای لباس استفاده کرد. کارکنان در این محیط‌ ها همیشه در معرض خطر هستند و بهتر است که لباس‌ ها ویژگی بازتابی داشته باشند تا هنگام تاریکی قابل مشاهده باشند. البته به طور کلی رنگ لباس باید متناسب با شرایط محیطی کارگر انتخاب شود. همچنین بهتر است برای هر رده شغلی و مسئولیت یک رنگ و طرح انتخاب شود.

اندازه

لباس کار یکسره نباید تنگ باشد و باید به گونه‌ ای دوخته شود که فرد در آن احساس راحتی کند و آزادی عملش کاهش پیدا نکند. نباید لباس خیلی بزرگ یا کوچک باشد تا حرکت بدن را تحت تاثیر قرار دهد. به خصوص در طول دست و پا، دور کمر و گردن، اندازه لباس اهمیت بیشتری می‌ یابد.

کیفیت مواد

کیفیت و جنس مواد اولیه به کار رفته در تولید، مهم‌ ترین نکته‌ ای است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. کیفیت مواد باید عالی و به گونه‌ ای باشد که افراد در پوشیدن‌ های طولانی خسته و دچار مشکل نشوند. بهتر است به خصوص برای محیط‌ های صنعتی جنس لباس از مواد غیر قابل اشتعال باشد.

محافظت از پوست

در صنایعی که کارکنان در معرض ابزار و تجهیزات تیز هستند، پوشیدن این نوع لباس راهی قطعی برای محافظت از پوست در برابر خراش است.

البته در چنین شرایطی باید از لباسی با ضخامت مناسب استفاده شود تا ویژگی حفاظتی خوبی داشته باشد.

لباس کار یکسره از کارگران در برابر بریدگی، سوختگی و سایر آسیب‌ ها محافظت می‌ کند.

معمولاً از پارچه‌ هایی با جنس جین، پنبه و نایلون برای تولید استفاده می‌ شود، زیرا به محافظت از پوست در برابر تجهیزاتی که ممکن است آسیب یا بریدگی ایجاد کنند، کمک می‌ کند.

مزیت های پوشیدن لباس کار یکسره در محیط‌های کاری خطرناکلباس کار یکسره

لباس‌ های یکسره در برابر خطرات و اثرات نامطلوب مواد بر سلامت، یک لایه حفاظتی عالی ایجاد می‌ کند.

تصور کنید در چنین محیطی یک دست لباس اسپرت بپوشیم یا کت و شلوار، زیباست اما حتماً آسیب‌ هایی جبران پذیری به ما وارد می‌ کند.

لباس کار مناسب یکی از اصلی‌ ترین الزامات در بعضی از مشاغل است. در واقع انتخاب و پوشیدن لباس مناسب برای حفظ سلامت و امنیت جانی افراد در مشاغل خاص، اهمیتی فراتر از حد تصور دارد و یک ضرورت است. به عنوان مثال افرادی را که در تماس با دیگ بخار کار می‌ کنند، در نظر بگیرید؛ برای این کارکنان نه تنها یک لباس کار واجب است، بلکه لباسی با ویژگی‌ های خاص نیز باید استفاده شود.

معمولاً برای محیط‌ هایی که جان افراد در خطر است از لباس کار یکسره برای حفاظت از کارگران از آسیب‌ های احتمالی استفاده می‌ شود.

فضای اضافی برای ابزار و لوازم

گاهی فضای کافی برای قرار دادن کیف ابزار نیست، یا این که انقدر تعداد لوازم ضروری زیاد می‌ شود که امکان در دست داشتن همه آن ها با هم وجود ندارد یا حتی ممکن است در ارتفاع کار کنیم.

وقتی مشغول کار در یک محیط صنعتی هستیم، حتماً به ابزار نیاز پیدا خواهیم کرد.

در چنین شرایطی یک لباس یکسره، چاره ساز است. این لباس‌ ها معمولاً دارای جیب و فضای مناسب برای قرار دادن لوازم ضروری هستند و البته متناسب با شغل نیز می‌ توان آن‌ ها را شخصی سازی کرد تا فضای بیشتری به دست آورد. نهایتاً این ویژگی باعث می‌ شود تا بهره وری افزایش یابد و افراد به آسانی به ابزارها دسترسی پیدا کنند.

محافظت از لباس‌ های زیر

لباس کار یکسره مناسب با ویژگی‌ های خاصی که دارند مانند یک مانع، از نفوذ هر گونه آلودگی جلوگیری می‌ کنند. بنابراین لباس‌ های زیرین و پوست بدن ما محفوظ باقی می‌‌ مانند.

معمولاً لباس‌ های عادی روزانه ما فاقد استحکام لازم هستند و به همین دلیل در تماس با مواد آلوده، محیط مرطوب، گرد و خاک و سایر شرایط محیطی، عملکرد مناسبی ندارند.

حتی استفاده از خود این لباس‌ ها در محیط های کاری خطرناک باعث آسیب به پوست بدن ما نیز می‌ گردد.

کاهش خطر برق گرفتگی

مواردی وجود دارد که کارگران صنعت ماشین آلات و تجهیزات به دلیل پوشیدن لباس خیس دچار برق گرفتگی می‌ شوند.

برق گرفتگی خطر قابل توجهی در مورد ماشین آلات و تجهیزات است.

با این حال، لباس‌ های کار یکسره مخصوصی نیز وجود دارد که عایق کامل در برابر الکتریسیته است. بهترین انتخاب برای پوشیدن هنگام کار با ماشین آلات و تجهیزات هستند.

در پایان

برای این که بهترین بازخورد را در شرایط متفاوت داشته باشید حتماً باید از لباس مناسب انتخاب کنید. علاوه بر نکات گفته شده، خرید لباس از فروشنده معتبر نیز اهمیت ویژه‌ ای دارد. شما می‌ توایند برای خرید انواع لباس مناسب مشاغل، بخش محصولات ایمن کلاسیک را مشاهده بفرمایید. لباس‌ های کار ایمن کلاسیک، ضمانتی بر حفظ ایمنی شما خواهند بود. هدف ما افزایش ایمنی افراد با تولید لباس با کیفیت است تا بتوانیم از حوادث احتمالی که ممکن است در محل کار تجربه کنید، جلوگیری کنیم.

سوالات متداول

  • لباس کار یکسره چیست؟
  • مزیت های پوشیدن لباس کار یکسره در محیط‌ های کاری خطرناک چیست؟
  • در خرید لباس کار یکسره به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید انواع لباس کار با کیفیت کافی است با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =