مقالات

نکات مهم برای کاهش آسیب های محل کار

نکات مهم برای کاهش آسیب های محل کار

طبق دستور العمل ها اقدام کنید

گاهی اوقات یک اشتباه کوچک و یا جا انداختن یک مرحله ساده در حین استفاده از یک دستگاه می تواند باعث بروز خطرات جدی شود.

کار با هر یک از تجهیزات باید طبق دستورالعمل های نصب شده روی دستگاه صورت گیرد بنابراین پیش از این که دست به استفاده از یک تجهیز در محل کار بزنید حتی اگر نحوه‌ی کار با آن را بلدید یک بار دیگر دستور العمل را به خوبی بخوانید و طبق آن اقدام کنید.

به جای استفاده از نیروی شخصی از ماشین آلات کمک بگیرید

سعی کنید از تجهیزات و ماشین آلاتی مانند جرثقیل، نقاله وچرخ دستی استفاده کنید تا آسیب های محل کار کاهش و ایمنی افزایش پیدا کند.

لزومی ندارد برای جابجایی های سنگین از نیروی شخصی خود استفاده کنید.

از تجهیزات ایمنی فردی در محیط کار استفاده کنید

تجهیزاتی ایمنی می توانند آسیب های محیط کار را به شکل قابل توجهی کاهش دهند و یا حذف کنند. به ویژه اگر حرفه شما به گونه ای است که در معرض آسیب های جدی قرار دارید.

سعی کنید از تجهیزات حفاظت فردی کامل با ایمنی بالا استفاده کنید تا از جان خود در برابر آسیب های احتمالی حفاظت کاملی به عمل آورید و خطرات محیط کا را کاهش دهید.

مهم ترین نکته ای که باید چشم بسته آن را رعایت کرد استفاده از تجهیزات ایمنی فردی در محیط کار می باشد.

بسیار مهم است که از این تجهیزات به شکل درستی استفاده شود و نوع مناسبی انتخاب شود. بنابراین از سرپرست خود بخواهید تجهیزاتی با ایمنی بالا برای شما تهیه کند.

عوامل استرس زا در محیط کار را از خود دور کنید

اگر تصور می کنید حجم کاری تان زیادی است و این موضوع روی هوشیاری و تمرکز شما تاثیر منفی گذاشته از سرپرست خود بخواهید بار کاری شما را کاهش دهد و برای استراحت و تجدید قوای شما چاره ای بیندیشد.

بسیاری از خطرات محیط کار در اثر عدم آسودگی خاطر و وجود استرس های بیش از حد رخ می دهد. به عنوان مثال ساعات طولانی کار، کم خوابی، بی خوابی، دغدغه های شغلی، تعارض با همکاران و وجود فشارهای سنگین کاری می تواند باعث شود تا شما تمرکز خود را از دست بدهید و در حین کار دچار خطا شوید. بنابراین سعی کنید در مورد نگرانی هایی که دارید با مدیر و سرپرست خود صحبت کنید و برای خود زمان های استراحت مشخصی در نظر بگیرید.

آموزش های لازم را به دقت فرا بگیرید

عدم آگاهی از نحوه‌ی انجام یک حرفه و عدم دارا بودن مهارت کافی می تواند زمینه ساز خطرات جدی شود بنابراین برای این که از خطرات محیط کار جلوگیری کنید و سعی در کاهش دادن آن ها داشته باشید سعی کنید در شغل و حرفه خود به طور ماهرانه عمل کنید و هر آموزشی که لازم بود را فرا بگیرید.

هیچ گاه در حرفه ای که مهارت کافی در آن ندارید وارد نشوید، اگر هم وارد شدید سعی کنید تمام آموزش های لازم را برای انجام یک حرفه خاص فرا بگیرید و با زیر و بم های آن آشنایی کامل داشته باشید.

نکات مهم برای کاهش آسیب های محل کاراز نزدیک شدن بیش از حد به دستگاه های صنعتی خودداری کنید

بسیاری از اوقات نزدیک شدن بیش از حد کارگران و تکنسین ها به تجهیزات صنعتی مانند دستگاه های برش، دستگاه سنگ زنی، دستگاه تراشکاری و دستگاه پرس می تواند زمینه ساز خطرات جدی شود. بنابراین سعی کنید فاصله ایمنی خود را با این تجهیزات حفظ نمایید.

اگر در محیط صنعتی کار می کنید سعی کنید حد فاصل استاندارد خود را با تجهیزات صنعتی رعایت کنید.

از تجهیزات فرسوده و غیر ایمن استفاده نکنید

فرقی ندارد که در حال استفاده از تجهیزات کاری فرسوده هستید یا تجهیزاتی ایمنی شما فرسوده هستند. هر دوی این موارد می توانند زمینه ساز آسیب های جدی شوند. بنابراین هرگز با استفاده از تجهیزاتی که اتصالات آن ها قدیمی شده و یا تجهیزات ایمنی که کارایی خود را از دست داده اند کار نکنید و در صورتی که متوجه فرسوده بودن تجهیزات شدید سریعا این موضوع را به سرپرست و مدیر خود اطلاع دهید تا جلوی بروز خطر گرفته شود.

اقدامات لازم بعد از وقوع حادثه را بدانید

چنانچه نسبت به این اقدامات آگاهی کافی نداشته باشید و ندانید که در این شرایط چه باید بکنید ممکن است حادثه رخ داده وسعت گیرد و زمینه ساز خطرات جدی بعدی شود.

وقوع حادثه اجتناب ناپذیر است و هدف ما نیز این است که خطرات محیط کار را کاهش دهیم. بنابراین چنانچه یک واقعه یا حادثه در محیط کار رخ داد شما موظف هستید که اقدامات بعد از وقع حادثه را به سرعت و به شکلی دقیق و اصولی انجام دهید تا از انتشار خطر جلوگیری کنید.

بنابراین برای این که جلوی انتشار خطر در همان ابتدا گرفته شود و آسیب های محل کار کاهش داده شود شما باید نسبت به اقدامات بعد از وقوع حادثه آگاه باشید و وظایف خود را در این شرایط به خوبی بدانید.

نتیجه گیری

استفاده از تجهیزات حفاظتی، هوشیاری کامل در حین کار، رعایت دستور العمل ها و سرعت عمل در انجام اقدامات بعد از وقع حادثه از جمله مهترین عواملی هستند که می تواند باعث کاهش آسیب های محل کار شوند.

رعایت نکاتی که در راستای کاهش آسیب های محل کار مطرح شد باعث می شود حفاظت دقیق تری از سلامت شما در برابر آسیب های جدی به عمل آید.

سوالات متداول

  • چرا باید از نزدیک شدن بیش از حد به دستگاه های صنعتی خودداری کرد؟
  • چرا باید از تجهیزات فرسوده و غیر ایمن استفاده نکرد؟
  • چرا باید از عوامل استرس زا در محیط کار دوری کرد؟
  • چرا باید از تجهیزات ایمنی فردی در محیط کار استفاده کرد؟

تولیدی لباس فرم بافتینه بهترین ها را برای شما می خواهد، برای خرید انواع لباس کارهای با کیفیت کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید..

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =