مقالات

نکته های مهم در مورد لباس کار

نکته های مهم در مورد لباس کار

چه پارچه ای مناسب است؟

شاید برای شما سوال باشد جنس لباس کار از چه پارچه ای باید باشد، که فرد استفاده کننده در حین کار راحت باشد استفاده از پارچه کجراه که بسیار مناسب این دسته از پوشاک می باشد که تعرق زیادی ندارد و وزن سبکی دارد همچنین مناسب همه فصل ها نیز  باشد.

لباس کار با قابلیت دید بالا

در انتخاب لباس کار علاوه بر ارزیابی ضربه و برخورد باید به نکات دیگر اعم از شرایط کاری گرم یا سرد و بقیه موارد آفتاب، مه، باران، برف هم توجه کرد.

این گونه لباس کار ها جهت پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد به صورت ژاکت و بلوز شلوار و با توجه به نوع کاربرد به رنگ های براق یا نوعی شب رنگ هم گفته می شود که این امکان را می دهد فرد مورد نظر در هر شرایط آب و هوایی دیده شود طوری که رویت فرد از فاصله دور قابل دیدن باشد.

رانندگان جرثقیل، لیفتراگ و کارگرانی در حاشیه جاده و خط لوله ها از جمله کسانی هستند که به این لباس ها نیاز دارند.

نکات ایمنی لباس کار

جنس لباس کار می تواند تاثیر زیادی در کار داشته باشد هر چه راحت تر باشد شخص بازدهی بیشتری در کار دارد و راحتر می تواند به کار فکر کند ولی هر چه پوشش نا مناسب باشد شخص بازدهی کم تری در کار دارد.

امروزه نکات ایمنی در کار بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که در هر شغلی که مشغول به کار هستیم باید نکات ایمنی را رعایت کنیم همه شغل های ممکن در جهان خطرات خود را دارند یکی از این عوامل مهم که می تواند خطرات را در کار به کم ترین مقدار برساند استفاده از پوشش مناسب است که می تواند در هر شغل متفاوت باشد.

نکته های مهم در مورد لباس کارنکاتی در مورد لباس کار

در مواردی تاکید شده است هر چه الیاف استفاده شده در لباس کار طبیعی باشد رد و بدل شدن هوا راحت تر انجام می شود به طور کلی تبادل حرارتی راحت تر است.

لباس کار

به طور معمول لباس کار به عنوان یک پوشش یک دست است که باید دست ها و پاها را در مقابل شرایط کاری و محیطی محافظت کند ساده ترین شکل لباس کار به صورت کاپشن با شلوار و لباس کار یکسره می باشد که اغلب از الیاف طبیعی و یا درصدی الیاف طبیعی و مصنوعی و گاهی اوقات تماما از الیاف مصنوعی و شیمیایی استفاده می شود.

لباس کار به عنوان یکی از وسایل محافظتی فردی مهم می باشد و کلیه کارکنان باید با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند یکی از موارد مهم در کار همین لباس کار مناسب و کفش مناسب است.

نکات مهم

از بستن شال دسمال گردن، شال و امسال آن خوداری شود، لباس کار باید یکسره باشد طوری که تمام دکمه های آن بسته شود، لباس کار نباید خیلی گشاد باشد و مواردی دیگر که باید به آن توجه کرد.

هنگام کار باید از لباس کار تمیز و مناسب استفاده شود، لباس کار باید بدون پارگی و سالم باشد اگر پاره باشد باعث خطر هایی ناشی از گیر کردن به ماشین در حال حرکت و غیره بند شدن به میخ و زخمی شدن بدن شود.

سخن پایانی

در این مبحث سعی کردیم در مورد نکات مهم این وسیله کاربردی در کار صحبت کنیم همچنین از بهترین پارچه برای پوشش نیز صحبت شد نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که برای هر شغل لباس کاری تهیه شده است پس از پوشش مناسب در کار خود استفاده کنید امیدوارم از مطالب گفته شده نهایت استفاده را برده باشید. برای اطلاعات بیشتر و همچنین خرید انواع لباس کار های با کیفیت با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید. بزرگ ترین هدف ما کسب رضایت شما مشتریان عزیز است.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هجده =