مقالات

نکاتی برای ایمنی شستشو لباس کار

نکاتی برای ایمنی شستشو لباس کار

یاد بگیرید که از کدام مواد شوینده استفاده کنید و از کدام یک اجتناب کنید

وقتی نوبت به مواد شوینده لباس کار شما می رسد، یکی را انتخاب کنید که برچسب ملایم و زیست تخریب پذیر دارد. شوینده های مایع به پودر ترجیح داده می شوند که می تواند حاوی مواد ساینده باشد. برخی از این گرانول های موجود در پودر لباس شویی ممکن است به درستی حل نشوند و به لباس کار آسیب برسانند.

عقل سلیم به شما می گوید که هنگام شستن لباس های کار از سفید کننده استفاده نکنید. اگر چه این کار وسوسه انگیز است زیرا ممکن است لکه های عمیقی روی لباس وجود داشته باشد، با این حال هرگز از سفید کننده یا محصولات مشابه استفاده نکنید. همچنین از نرم کننده پارچه که اغلب حاوی مواد روشن کننده است خودداری کنید.

لباس کار را با دقت بشویید

برخی افراد تمایل دارند لباس های خود را قبل از شستن از قبل خیس کنند. این برای سایر لباس‌ ها مفید است، اما نه در مورد لباس کار شما. اطمینان حاصل کنید که هرگز لباس های خود را از قبل خیس نکنید، مگر این که سازنده به شما توصیه کند که این کار را انجام دهید.

اگر لباس کار قابل شستشو با ماشین لباس شویی هستند، دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید. اگر قوانین خاصی وجود ندارد، معمولاً می توانید لباس کار را با آب سرد بشویید. بهتر است روی دور پایین خشک کن با حرارت پایین آب بشویید. توصیه می کنیم لباس کار خود را از داخل بشویید.

بهتر است لباس کار خود را فقط با لباس های کار با رنگ های مشابه بشویید. آن ها را از لباس راحتی خود جدا کنید تا از انتقال لکه و آلودگی جلوگیری کنید. همچنین، بررسی کنید که لباس کار شما، قلاب، حلقه و نوار چسب نداشته باشد، زیرا این اقلام می‌ توانند روی لباس کار قابل تنفس شما گیر کنند که به راحتی می‌ تواند باعث پارگی شود.

همیشه دستورالعمل های سازنده را بخوانید و دنبال کنید

دستورالعمل های روی برچسب را بخوانید، که به صراحت بیان می کند که آیا می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید یا از آن اجتناب کنید.

سازنده همچنین دمای آب مورد استفاده، مواد شوینده و سایر دستورالعمل های مراقبت از لباس کار را به شما می گوید. همیشه به این دستورالعمل ها توجه کنید تا از آسیب رسیدن به لباس کار خود جلوگیری کنید.

اکثر لباس های کار قابل شستشو هستند. به یاد داشته باشید دیگران نمی توانند بهترین راه برای این که بفهمید جلیقه، ژاکت، شلوار یا هر لباس کار، قابل شستشو با ماشین لباسشویی است یا خیر؟ به همین دلیل برچسب سازنده را بررسی کنید.

نکاتی برای ایمنی شستشو لباس کارنحوه شستن و تمیز کردن لباس کار ایمنی خود را بدانید

هنگام تمیز کردن و شستن لباس های محافظ خود که دارای ویژگی های مقاوم در برابر آتش هستند مانند لباس نسوز بسیار محتاط باشید.

لباس‌ های خاص، از جمله لباس‌ هایی که نوارهای بازتابنده و پارچه‌ های منحصر به‌ فرد دارند، نیاز به مراقبت خاصی دارند.

یک بار دیگر، باید دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید. شستشوی نادرست می تواند به شدت ویژگی های محافظتی لباس را کاهش دهد و این بروز خطر را برای فرد پوشنده افزایش می دهد.

هر زمان که لازم است لباس کار را تمیز کنید

تمیز کردن نقطه های آلوده روی لباس کار به پاک کردن کثیفی ها و لکه ها قبل از سفت شدن یا ته نشین شدن آن ها کمک می کند.

به محض این که به خانه رسیدید، بررسی کنید که آیا روی لباس کار شما لک یا آلودگی وجود دارد یا خیر. سعی کنید آن ها را با یک اسفنج نرم مرطوب یا پارچه با مواد شوینده ملایم بردارید.

روند صحیح تمیز کردن را تعیین کنید

سعی کنید یک یا دو بار در هفته بشویید تا از ویژگی های خاص لباس کار محافظت کنید. به همین دلیل داشتن لباس های دیگر بسیار مهم است تا بتوانید آن ها را نوبتی استفاده کنید و به لباس کار خود استراحت دهید.

اغلب می شنوید که به شما می‌ گویند لباس‌ های کار خود را مرتباً تمیز کنید. اما این مسئله چقدر باید منظم باشد؟ شما مجبور نیستید بلافاصله بعد از هر شیفت کاری لباس های خود را بشویید.

شستشوی چندگانه ممکن است در برخی موارد برای از بین بردن لکه ها اجتناب ناپذیر باشد. با این حال، انجام این کار می تواند برخی از خصوصیات ایمنی لباس کار را از بین ببرد.

برای شستشوی لباس کار برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که برای از بین بردن لکه ها زمان زیادی منتظر نمی مانید. به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر صبر کنید، پاک کردن کثیفی روی سطح لباس کار سخت تر می شود.

سعی کنید دفعات شستشو لباس کار را کاهش دهید و به جای آن لکه ها را پاک کنید و گردگیری کنید. این روش ها نگهداری از لباس کار را راحت تر و عمر لباس کار را افزایش می دهد.

برای خرید انواع لباس کارهای با کیفیت کافی است با تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 17 =