مقالات

نگهداری از لباس کار

نگهداری از لباس کار

خرید لباس کار مناسب

لباس کار بی کیفیت عمر طولانی نخواهند داشت. مهم نیست چقدر زمان برای مراقبت و محافظت لباس کار خود اختصاص می دهید. باید با انتخاب مناسب ترین لباس کار طول عمر آن را تضمین کنید.

هنگام خرید لباس کار جدید، نباید تنها مورد هزینه اولیه توجه قرار گیرد، بلکه کیفیت و دوام نیز فاکتورهای مهمی در خریدن لباس کار هستند. سرمایه گذاری در دراز مدت روی محصولات با کیفیت و متناسب با کار شما مقرون به صرفه تر از لباس کار بی کیفیت است که ممکن است پس از مدت کوتاهی دور ریخته شوند.

در برخی موارد، استفاده از لباس های یکبار مصرف مانند روپوش های یکبار مصرف، برای محافظت لباس کار پوشیده شده در هنگام انجام کارهای سخت و نامرتب، می تواند ایده خوبی برای افزایش عملکرد و طول عمر لباس کار باشد.

انتخاب دقیق لباس کار همچنین شامل انتخاب اندازه مناسب لباس است. اگر کارکنان شما مجبور شوند لباس کار نامناسب بپوشند، به احتمال زیاد آن را زودتر از زمان لازم به عنوان “فرسوده” دور می اندازند. بنابراین باید لباس کار با اندازه مناسب را تهیه کنید.

تعمیر و نگهداری از لباس کار

هنگام شستن این لباس ها باید از پاک کننده های ملایم استفاده کنید تا غشاها و روکش های ضد آب آسیب نبینند. پس از شستشو، ضد آب کردن مجدد شلوارها و ژاکت های استفاده شده در فضای باز باعث حفظ عملکرد و افزایش طول عمر لباس شما می شود. بسته به نوع استفاده، توصیه می شود هر چهار تا شش ماه یکبار از عایق رطوبتی استفاده کنید.

برای کارمندانی که در شرایط آب و هوایی مرطوب در خارج از منزل کار می کنند، حفظ ضد آب بودن لباس کار برای راحتی و بهره وری بهتر و بیشتر ضروری است.

نگهداری از کفش ایمنی نیز مهم است. کفش ها و چکمه های ایمنی را به طور مرتب از نظر ایراد، آسیب و کثیفی بیش از حد چک کنید. گاهی  فراموش می شود که کفش ها نیز باید به همان اندازه لباس کار تمیز شود. اگرچه ممکن است کثیف بودن کفش ها به ظاهر بی ضرر به نظر برسد، اما تجمع کثیفی بر عملکرد آن تأثیر منفی می گذارد و طول عمر کفش را کاهش می دهد. به ویژه چکمه های چرمی نیاز به توجه بیشتر و دقیق تر دارند.

لباس کار خود را از نظر آسیب بررسی کنید

برای مراقبت و نگهداری موثر از لباس کار، به طور منظم لباس‌ کار را از نظر داشتن انواع آسیب ها بازرسی کنید. به یاد داشته باشید، ایمنی همیشه باید اولویت شماره یک نسبت به کاهش هزینه باشد. این مسئولیت هر فرد است که از لباس کار به درستی نگهداری کند و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کند.

افراد باید تشویق شوند که لباس کار و تجهیزات خود را از نظر ساییدگی و پارگی، چه قبل و چه بعد از استفاده  بررسی کنند و هر گونه مشکل را در اسرع وقت گزارش کنند. این امر مخصوصاً برای کسانی که از تجهیزات حفاظت شخصی و یا لباس های با ایمنی بالا استفاده می‌ کنند مهم است، تا از آسیب های جبران‌ ناپذیر پیشگیری کنند.

تعمیرات لباس کار ممکن است شامل ترمیم پارگی ها یا تعویض دکمه های گم شده باشد. معمولاً تعمیر و نگهداری از لباس کار بسیار مقرون به صرفه تر از دور انداختن و تعویض آن ها است.

نگهداری از لباس کارتعویض لباس کار

استفاده از لباس کار پس از کاهش خواص حفاظتی آن به این معنی است که دیگر سطح حفاظتی لازم را برای شما فراهم نمی کند و بنابراین با مقررات ایمنی مطابقت ندارد. شما باید در شرایط زیر لباس کار خود را تعویض کنید:

  • زمانی که به شدت کثیف شده باشد و تمیز کردن دیگر آن را بازسازی نمی کند.
  • زمانی که معیوب یا آسیب دیده است و قابل تعمیر نیست.
  • هنگامی که از عمر مفید خود بیشتر استفاده شده است.

با وجود تمام تلاش‌ های شما برای نگهداری از لباس کار به شیوه‌ی صحیح، در نهایت لباس کارها نیاز به تعویض دارند و مهم است که بدانید چه زمانی باید این کار را انجام دهید.

محافظت صحیح از لباس کار

نگهداری صحیح از لباس کار احتمال رنگ پریدگی، آلودگی و آسیب ناشی از مواد مضر، رطوبت بالا، گرما و نور را کاهش می دهد. همه این ها می توانند بر قابلیت پوشیدن، ایمنی و طول عمر لباس تأثیر بگذارند. برای لباس کار و تجهیزات حفاظتی که پس از استفاده هر روز در محل کار باقی می‌ مانند، فضای مناسب برای نگهداری را به کارکنان اختصاص دهید تا لباس‌ ها و تجهیزات خود را به صورت مرتب نگهدارند. این امر بازرسی را آسان تر می کند و احتمال ضرر و زیان را کاهش می دهد.

لباس کار خود را در یک منطقه خشک و تمیز که دارای فضای کافی برای آویزان کردن لباس های خیس که نیاز به خشک کردن دارند، نگهداری کنید. اگر لباس‌ کارهای مرطوب تا شده یا پیچ خورده شوند، پارچه در معرض خطر خراب شدن یا پوسیدگی قرار می‌ گیرد. هرگز لباس ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و همچنین لباس ها را در معرض سایر منابع نور یو وی قرار ندهید. همچنین از قرار دادن لباس کار در نزدیکی مواد شیمیایی، روغن یا سایر مواد خطرناک خودداری کنید.

نگهداری بخش مهمی از مراقبت صحیح لباس کار است، بنابراین مطمئن شوید که دستورالعمل هایی را در مورد مراقبت مناسب از لباس و مکان های نگهداری لباس کار را برای کارگران خود تعیین کرده اید.

سوالات متداول

  • بهترین راه برای نگهداری از لباس کار چیست؟
  • نگهداری از لباس کار چگونه انجام می شود؟
  • روش های نگهداری از لباس کار کدامند؟

جهت خرید انواع لباس کارهای ایمنی با کیفیت کافی است با ما در تولیدی لباس فرم بافتینه همراه باشید، شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتبط باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =