مقالات

طریقه نگهداری از لباس کار

طریقه نگهداری از لباس کار

بایدها و نبایدهای سریع تمیز کردن لباس کار

در حین کار مراقب اطراف خود باشید، با تلاش بیشتر برای مراقبت و نگهداری از لباس کار و کاهش احتمال جذب کثیفی در محل کار که می تواند به لباس آسیب برساند موجب بالا رفتن دوام و طول عمر لباس کار خواهید شد. به عنوان مثال، اگر قهوه می نوشید یا در حین نوشتن چیزی هستید لباس کار خود را در بیاورید تا از لکه قهوه یا جوهر روی پارچه جلوگیری کنید.

  • اتوکشی نکنید مگر این که دستورالعمل لباس به شما بگوید که این کار را انجام دهید. همیشه بهتر است لباس کار را بلافاصله بعد از شستن آویزان کنید. این تکنیک به چروک نشدن لباس کار کمک می کند.
  • هنگام خشک کردن لباس کار اگر می خواهید آن را آویزان کنید، باید دور از نور مستقیم خورشید باشد و به روش صحیح خشک کنید.
  • برای از بین بردن کثیفی و گرد و غبار لباس ها را تکان ندهید. در عوض، فورا آن را بردارید و تمیز کنید. در صورت لزوم شستشو دهید.
  • لباس ها را بعد از شستن به خشک کن منتقل کنید و مطمئن شوید که کاملا خشک شوند. همچنین می توانید به محض اتمام شستشو، لباس را آویزان کنید.
  • در صورت هر نوع آسیب دیدن لباس کار آن ها را تعویض نمایید. ایمنی شما دلیل پوشیدن لباس های محافظ است، بنابراین آن را بر صرفه جویی در هزینه اولویت دهید.

در نهایت به سراغ لباس های با کیفیت بروید. مراقبت و نگهداری از لباس کار، تمیز کردن منظم می تواند تفاوت بزرگی در مورد لباس کار شما ایجاد کند. می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید و اطمینان حاصل کنید که لباس شما برای مدت طولانی قابل استفاده است.

نگهداری و افزایش عمر لباس کار

نگهداری صحیح از لباس کار می‌ تواند عمر لباس‌ ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، خرید مجدد لباس کار را کمتر کرده و در پول و زمان شما صرفه‌ جویی می شود. با انتخاب لباس کار و تجهیزات با کیفیت، پیروی از دستورالعمل‌ های شستشو و نگهداری سازنده، نگهداری صحیح از لباس کار و تعمیر آسیب های لباس کار به محض بروز آن می‌ توانید عمر لباس و تجهیزات حفاظت فردی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

تهیه لباس کار و تجهیزات حفاظتی مناسب برای کارکنان می تواند هزینه قابل توجهی برای هر کسب و کاری باشد. بنابراین، با نگهداری از لباس کار به طرز صحیح، سرمایه گذاری خود را تا حد امکان مقرون به صرفه کنید، تا خواص محافظتی، راحتی، ظاهر و عملکرد لباس کار خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

طریقه نگهداری از لباس کارشستشو لباس کار

قبل از شستن لباس کار، همیشه برچسب مراقبت و دستورالعمل های سازنده را با دقت بررسی کنید.

قرار گرفتن منظم در معرض روغن، گریس و گرد و غبار می تواند به طور جدی به ویژگی های محافظتی لباس کار آسیب برساند.

یعنی شستن مکرر این لباس ها کاملا ضروری است.

شستشوی هوشمند برای مراقبت بهینه و نگهداری از لباس کار

  • لباس ها را از داخل به بیرون بچرخانید تا احتمال ساییدگی یا تغییر رنگ لباس کار را کاهش دهید.
  • انتخاب یک شوینده مناسب یک عنصر حیاتی در مراقبت و نگهداری موثر از لباس کار و تجهیزات محافظتی شخصی است.
  • همه لباس های کار به صورت یکسان شستشو و نگهداری نمی شوند و به روش ها و فرآیندهای شستشو واکنش متفاوتی نشان می دهند.
  • برای به حداقل رساندن آسیب های لباس کار در حین شستن، همه زیپ ها را ببندید، دکمه ها را باز کنید، جیب ها را برای وجود اشیا بررسی کنید و یقه ها و سرآستین ها را صاف کنید.
  • شوینده‌ های غیر بیولوژیکی برای لباس‌ های ضد آب و قابل تنفس بهترین هستند، زیرا جایگزین‌ های بیولوژیکی می‌ توانند به خواص محافظتی لباس کار آسیب برسانند.
  • لباس‌ های با دید بالا باید جداگانه شسته شوند تا رنگ‌ های سایر لباس‌ ها بر روی نوارهای بازتابنده‌ی لباس کار تأثیر نگذارد.

نگهداری از لباس کار

اعمال گرمای بیش از حد برای شستشوی لباس کار یکی از دلایل رایج انقباض و کوچک شدن لباس کار است. علاوه بر این شست‌ و شو با آب داغ انرژی بیشتری مصرف می‌ کند، بنابراین تا حد امکان شستشو را در دمای چهل درجه سانتی‌ گراد نگه دارید.

هنگامی که تمام نکات لازم را قبل از شستن لباس کار انجام دادید، باید یک روش شستشوی مناسب را برای نگهداری از لباس کار به شیوه ی صحیح انتخاب کنید.

در نهایت، از خشک کردن لباس کار توسط لباسشویی خودداری کنید، مخصوصاً در مواردی که این نکته در دستورالعمل‌ های شستشو توصیه شده است. در عوض، برای خشک کردن بهتر و موثر لباس کار، لباس های مرطوب را در مکانی گرم و خشک و دور از نور مستقیم خورشید آویزان کنید تا به صورت طبیعی خشک شوند.

سوالات متداول

  • نگهداری و افزایش عمر لباس کار چگونه انجام می شود؟
  • نگهداری از لباس کار چگونه انجام می شود؟
  • بایدها و نبایدهای سریع تمیز کردن لباس کار چیست؟
  • شستشو لباس کار چگونه انجام می شود؟
  • شستشوی هوشمند برای مراقبت بهینه و نگهداری از لباس کار چگونه انجام می شود؟

برای خرید لباس کاری با کیفیت کافی است به شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کرده و با کارشناسان تولیدی لباس فرم بافتینه در تماس باشید.

Back to list

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سیزده =